Κυριακος Μαυριδης Portfolio

κόμικς, ζωγραφική, εικονογραφήσεις, καρικατούρες... comics, paintings, illustrations, caricatures...

Αλτάι

Αυτή είναι μια σειρά από έγχρωμες εικονογραφήσεις για το βιβλίο Altai από τη συλλογικότητα Wu Ming.

Σύντομη περιγραφή του βιβλίου:

Δεκαπέντε χρόνια μετά τον επίλογο του “Εκκλησιαστή”. Οι Wu Ming, η κολεκτίβα συγγραφέων που στο ξεκίνημα της υπέγραφε ως Luther Blissett, επιστρέφουν στον κόσμο του πρώτου μυθιστορήματός τους. “Τι είδους σημάδι είναι η εμφάνιση του ουράνιου τόξου, όταν δεν έχει βρέξει και η ατμόσφαιρα είναι ξηρή και καθαρή; Είναι σημάδι ότι η γη θ’ αρχίσει να τρέμει κι ολόκληρος ο κόσμος να κλυδωνίζεται.”

Βενετία, 1569 μ.Χ. ‘Ενας υπόκωφος θόρυβος τραντάζει τη νύχτα, ο ουρανός βάφεται κόκκινος και κρέμεται βαρύς πάνω από τη λιμνοθάλασσα. Το Ναυπηγείο καίγεται, το κυνήγι του ενόχου ξεκινάει. Ένας πράκτορας της Γαληνότατης, που ‘χει αλλάξει την πίστη του σαν να ‘ταν πουκάμισο, δραπετεύει χαμένος προς την Ανατολή. Η Κωνσταντινούπολη θα είναι ο τελικός του προορισμός. Στο αποκορύφωμα της οθωμανικής ισχύος, θα γνωρίσει τον εχθρό και το φόβητρο της Ευρώπης, τον ισχυρό Εβραίο που από το Βόσπορο εναντιώνεται σε δύο χιλιετίες καταπίεσης και προκαλεί ολόκληρο τον κόσμο, τον Τζουζέπε Νάζι.

Εν τω μεταξύ, από τα σύνορα της Αυτοκρατορίας, ένας άλλος άνδρας ξεκινάει το ταξίδι του για το τελευταίο του ραντεβού με την Ιστορία. Στο λαιμό του φοράει ένα νόμισμα, αναμνηστικό από το Βασίλειο των Τρελών. Επαναστάσεις, ίντριγκες, συγκρούσεις πολιτισμών. Καινούργιες μηχανές υποκινούν απρόσμενες δυνάμεις, συμπιέζουν το χρόνο και τον διαλύουν. Λευκωσία, Φαμαγκούστα, Λέπαντο: άνδρες και πλοία ορμούν προς την τελική σύγκρουση. (πηγή: biblionet)

Υπάρχουν δύο εκδοχές κάθε εικόνας. Μία με το αρχικό αποτέλεσμα της διαδικασίας επιχρωμάτισης και μια δεύτερη όπου έχει γίνει προσπάθεια να θυμίζει υδατογραφία (προσωπικά προτιμώ αυτές τις εκδοχές).

Τα σχέδια είναι σε αρκετά ρεαλιστικό ύφος (αν και υποψιάζομαι ότι κάποια σφάλματα στην προοπτική είναι κάτι περισσότερο από ορατά). Ωστόσο δεν είμαι και τόσο σίγουρος για την ιστορική ακρίβεια -προσπάθησα να αποφύγω μεγάλα λάθη με εκτεταμένη αναζήτηση στο διαδίκτυο, αλλά δεν ξέρω αν τα έχω καταφέρει. Έχουν υπάρξει πολλές πηγές επιρροής. η μεγαλύτερη ίσως ήταν το παιχνίδι Assassin’s Creed  Revelations: η ιστορία του λάμβάνει χώρα στην Κωνσταντινούπολη και σε μια παρόμοια χρονική περίοδο -γι’ αυτό ήταν μια πολύ καλή πηγή έμπνευσης για τα ρούχα και τα κτίρια. Στην πραγματικότητα, σε δύο σχέδια (το τέταρτο και το έκτο) το background βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε κάποια screenshots από το παιχνίδι. Το τελικό σχέδιο του βιβλίου βασίζεται σε έναν πίνακα ζωγραφικής του Canaletto (Piazza San Marco with the Basilica, by Canaletto, 1730) ενώ για τη μητέρα του ήρωα χρησιμοποίησα έναν πίνακα του Murillo (The Assumption of the Virgin, 1670). Η εικόνα με τα Αλτάι γεράκια βασίζεται σε μια πραγματική φωτογραφία που βρήκα στο διαδίκτυο.

Επόμενο Άρθρο

Προηγούμενο Άρθρο

2024 Κυριακος Μαυριδης Portfolio